MailHosting - 東京大学情報基盤センター 学内組織向けメールサーバ環境 - | Top > FAQ

【利用者向け】パスワードの更新方法 / [For Users] Resetting MailHosting Passwords

FAQ - よくある質問 -

作成: 2017年09月22日

English version is here.

メールホスティングサービスのユーザーアカウントパスワード更新はWebメールインターフェースから行えます。手順は以下の通り。


1.Webメールインターフェース(こちら)からメールホスティングサービスのアカウントでログインする。


2.上部選択タブから、「オプション」をクリックする。


3.表示されるいくつかのオプション機能から、「個人情報の変更」をクリックする。


4.2つ表示されるタブのうち、「パスワードの変更」をクリックすると、パスワード入力項目が表示されるので、現在のパスワード、変更後のパスワード、変更後パスワードの再入力を全て埋め、右下の「適用」をクリックする。


5.「パスワードを更新しました。」と表示されたれら成功。

注意

[For Users] Resetting MailHosting Passwords

MailHosting account passwords can be reset via the MailHosting Webmail Interface. Please follow the instructions below:


1.Log in to the Webmail Interface (here) using your MailHosting account username and password.


2.Click on the “Preferences” tab in the menu bar at the top of the screen.


3.Click on “Change Personal Information” in the second column of listed options.


4.Click on the “Change Password” tab at the top of the box. In the text boxes, enter your current password, new password, and confirmation of the new password as instructed. Then, click the “Apply” button in the lower right-hand corner.


5.If the changes have been applied successfully, the following message will be displayed: “Password has been changed successfully.”

Note: